۱۷ اسفند ۱۳۸۴، ۸:۴۸

آموزگاران از عدم آمادگي و انضباط دانش آموزان ناراضي هستند

آموزگاران از عدم آمادگي و انضباط دانش آموزان ناراضي هستند

والدين و آموزگاران نسبت به نظم و انضباط دانش آموزان در مدرسه عقايد متفاوتي دارند و نياز به هماهنگي بيشتر در عملكرد اين 2 گروه احساس مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر ، بي.بي.سي اعلام كرد: بررسي ها نشان مي دهد كمتر از نيمي از والدين اعتقاد دارند يكي از مشكلات مدارس ايجاد نظم و انضباط است. در حالي كه بيش از دو سوم آموزگاران بي نظمي دانش اموزان را از مشكلات و موانع تدريس موثر مي دانند.

گزارشات انجام شده از مدارس به ويژه در پايه ابتدايي حاكي از آن است كه والدين تصور مي كنند آموزش نظم و انضباط به فرزندان شان از وظايف معلم و معاونان مدارس است.

در صورتي كه معلمان معتقدند اين آموزشها و آمادگي فرزندان براي حضور موثر در كلاس درس بايد قبل از ورود به مدرسه در منزل آموزش داده شود تا معلم بيشتر وقت خود را به جاي تعليم رياضي و علوم و ادبيات ، صرف آموزش موارد رفتاري نكند.

مشكل اصلي اين است كه برخي از والدين با آگاهي از اين موضوع مسئوليت آموزشي خود را در منزل به خوبي انجام مي دهند اما از آنجا كه برخي ديگر اين كار را به طور كامل به مدرسه محول مي كنند ، در بين دانش آموزان 2 دستگي ايجاد شده و برخي از دانش آموزان خوب نيز با احساس وضع بي ثبات ، رفتارهاي نامناسب از خود بروز مي دهند.

به نظر مي رسد اگر گزارشات تحصيلي و رفتاري دانش آموزان ميان والدين و معلمان مدرسه به طور زير بنايي تهيه شود ، با افزايش اين ارتباط و اگاهي از عملكرد دانش آموزان ، تعامل اين 2 گروه نيز هماهنگ تر خواهد شد.

کد خبر 298856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha